Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen – etäkoulutus (3 t)
Milloin ja missä
12.3.2025 klo 12.30-15.30, etätoteutus Teamsilla
Osallistujille lähetetään Teams-linkki sähköpostiin.
Kenelle
Koulutus on suunnattu kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Koulutus
– Lisää ammatillisia valmiuksia toimia tunnelatautuneissa asiakastilanteissa,
– kehittää kriittisen palautteen vastaanottokykyä ammatillinen etäisyys säilyttäen,
– antaa toimivia vinkkejä kiihtyneen asiakkaan rauhoittamiseen
– kehittää omien tunteiden säätelyn ja itsemyötätunnon taitoa.
Sisältö
Ongelmatilanteiden ennaltaehkäisy
▪ Ammattimainen asiakaspalautteen vastaanottaminen
Tunnista palvelun rajat- miten sanoa asiakaslähtöisesti ”ei”
▪ Näetkö ongelmia vai ratkaisuja? Näkökulman vaihtamisen taito
▪ Kiireettömyyden illuusion luominen – läsnäoleva kuunteleminen
Ammatillisuuden säilyttäminen haasteellisessa tilanteessa
▪ Kun toinen provosoi, provosoidutko?
▪ Tunteet tarttuvat – miten säilyttää riittävä etäisyys?
▪ Kiihtyneen henkilön rauhoittaminen viestinnän avulla
Palautuminen stressaavista tilanteista
▪ Stressiä ylläpitävien ajatusmallien taltuttaminen
▪ Mielenrauhoittamisen ja itsemyötätunnon taito
▪ Energisoiva vuorovaikutus työssä – työnilon vaaliminen
Koulutus sisältää ennakkokyselyn.
Kouluttaja
Sirpa Puolakka,YTM, sosiaalipsykologi, Valmennustalo Virta
• YTM pääaineena sosiaalipsykologia
• Certified Business Coach
• Sertifioitu fasilitaattori
• Konsultatiiviset ja toiminnalliset menetelmät henkilöstön kehittämisessä (5 ov)
• Sovittelukoulutus (18 pv)
Työkokemus
•Työyhteisövalmentajana ja vuorovaikutuskouluttajana vuodesta 1999
• Työyhteisövalmentaja, osakas Valmennustalo Virta Oy (2009)
• Omistajayrittäjä Työyhteisövalmennus Syntaali (2008-2009)
• Työyhteisövalmentaja ja konsultti Cradeon Oy (2005-2008)
•Kouluttaja, aluesihteeri, koulutussuunnittelija, oppimateriaalin kirjoittaja TSL opintokeskus (1999-2001, 2005)
•Työyhteisösovittelijana vuodesta 2009
Hinta
93 €+ (alv 25,5%) 23,72 €, yhteensä 116,72 €. Alle 150 € laskutuksesta perimme 5 €:n pienlaskutuslisän.
Ilmoittautuminen
21.2.2025 mennessä sähköisellä lomakkeella: https://www.lyyti.in/Haastavat_asiakastilanteet_120325
Peruutusehdot
Osallistumisen peruuntuessa viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli varattu koulutuspaikka perutaan koulutuspäivänä tai osallistuja ei saavu koulutukseen, perimme koko koulutushinnan. Esteen sattuessa osallistujan voi vaihtaa.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Lisätietoja
Suunnittelija, jatkuva oppiminen
sähköposti
Terhi.Hirsimaki(a)seamk.fi
puhelin