Haastavat asiakastilanteet ja niistä palautuminen – kehitysvammaisten palvelut - etäkoulutus (3 t)

Milloin ja missä

28.1.2025 klo 8.30-11.30, etätoteutus Teamsilla
Osallistujille lähetetään Teams-linkki sähköpostiin.

Kenelle

Koulutus on kohdennettu kehitysvammapalveluissa työskenteleville.

Koulutus

– Lisää ammatillisia valmiuksia toimia tunnelatautuneissa asiakastilanteissa,
– kehittää kriittisen palautteen vastaanottokykyä ammatillinen etäisyys säilyttäen,
– antaa toimivia vinkkejä kiihtyneen asiakkaan rauhoittamiseen
– kehittää omien tunteiden säätelyn ja itsemyötätunnon taitoa.

Sisältö

Ongelmatilanteiden ennaltaehkäisy
▪ Ammattimainen asiakaspalautteen vastaanottaminen
Tunnista palvelun rajat- miten sanoa asiakaslähtöisesti ”ei”
▪ Näetkö ongelmia vai ratkaisuja? Näkökulman vaihtamisen taito
▪ Kiireettömyyden illuusion luominen – läsnäoleva kuunteleminen
Ammatillisuuden säilyttäminen haasteellisessa tilanteessa
▪ Kun toinen provosoi, provosoidutko?
▪ Tunteet tarttuvat – miten säilyttää riittävä etäisyys?
▪ Kiihtyneen henkilön rauhoittaminen viestinnän avulla
Palautuminen stressaavista tilanteista
▪ Stressiä ylläpitävien ajatusmallien taltuttaminen
▪ Mielenrauhoittamisen ja itsemyötätunnon taito
▪ Energisoiva vuorovaikutus työssä – työnilon vaaliminen

Koulutus sisältää ennakkokyselyn.

Kouluttaja

Sirpa Puolakka,YTM, sosiaalipsykologi, Valmennustalo Virta

• YTM pääaineena sosiaalipsykologia
• Certified Business Coach
• Sertifioitu fasilitaattori
• Konsultatiiviset ja toiminnalliset menetelmät henkilöstön kehittämisessä (5 ov)
• Sovittelukoulutus (18 pv)

Työkokemus
•Työyhteisövalmentajana ja vuorovaikutuskouluttajana vuodesta 1999
• Työyhteisövalmentaja, osakas Valmennustalo Virta Oy (2009)
• Omistajayrittäjä Työyhteisövalmennus Syntaali (2008-2009)
• Työyhteisövalmentaja ja konsultti Cradeon Oy (2005-2008)
•Kouluttaja, aluesihteeri, koulutussuunnittelija, oppimateriaalin kirjoittaja TSL opintokeskus (1999-2001, 2005)
•Työyhteisösovittelijana vuodesta 2009

Hinta

93 €+ (alv 25,5%) 23,72 €, yhteensä 116,72 €. Alle 150 € laskutuksesta perimme 5 €:n pienlaskutuslisän.

Ilmoittautuminen

9.1.2025 mennessä sähköisellä lomakkeella: https://www.lyyti.in/Haastavat_asiakastilanteet_280125

 

Peruutusehdot

Osallistumisen peruuntuessa viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen perimme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli varattu koulutuspaikka perutaan koulutuspäivänä tai osallistuja ei saavu koulutukseen, perimme koko koulutushinnan. Esteen sattuessa osallistujan voi vaihtaa.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Lisätietoja

Hirsimäki, Terhi

Suunnittelija, jatkuva oppiminen

sähköposti

puhelin

+358408300484